Purpuz Planner

geplaatst in: Lifestyle, Werk & studie | 1

Soms komen dingen samen alsof het zo had moeten zijn. Soms is nu. In 2019 liep ik met allerlei losse ideetjes rond waar ik niet echt veel mee kon of deed, maar ze bleven wel in mijn hoofd zitten. Op twee januari kwam ik in aanraking met een artikel via Pinterest en opeens vielen er wat puzzelstukjes op hun plek. Ik wist opeens wat ik wilde met mijn bedrijfje en hoe ik het aan wilde gaan pakken. Nu moest ik nog even bedenken hoe ik het vorm zou gaan geven. Ik ben dol op lijstjes maken en papieren notitieboekjes en planners, maar het helemaal ombuigen in een succes lukte me niet meteen. En toen kwam de Purpuz Planner op mijn pad! Ik kreeg de planner in ruil voor een artikel over mijn ervaringen hiermee. Ik heb de Purpuz planner nu een aantal weken en ik kan eerlijk zeggen dat ik dolenthousiast ben over deze manier van plannen.

Doelen stellen

De Purpuz planner helpt je met het stellen van doelen. Als je stap voor stap alle schema’s invult, kun je daarna bepalen wat jouw belangrijkste doel is voor dit jaar. Daarna kun je per maand, per week en per dag een planning maken om dit doel ook te bereiken. De planner helpt je met nadenken over wat echt belangrijk is en werkt eigenlijk als een soort lifecoach, maar dan ben jij zelf degene die de antwoorden opschrijft en je voorziet jezelf van feedback. Ik gebruik nog niet alle vakjes en stappen precies volgens plan, want het is wel even wennen om op een andere manier te werken, maar ik merkte al heel snel een verschil in de hoeveelheid teksten die ik schrijf en hoe efficiënt ik om ga met mijn tijd.

Ieder weekend maak ik even een uurtje vrij om plannen te maken voor de aankomende week. Dan pak ik mijn dikke gezinsplanner, de Purpuzplanner en een schrijfblok en ik ga aan de slag. Ik schrijf al mijn afspraken op in de Purpuz planner en geef vervolgens duidelijk aan tijdens welke blokken ik die week iets wil doen qua werk, blog of opleiding. Om tijd te besparen maak ik ook meteen een weekmenu voor maandag tot en met donderdag en ik probeer dan de boodschappen online te bestellen via Picnic. Die klus kan ik dan van mijn lijstje afstrepen en daarmee houd ik meer tijd over tijdens de werkweek. Hiermee sla ik dus meteen twee vliegen in één klap. En omdat ik dit met mezelf afspreek, is het gemakkelijk om me eraan te houden. Ik houd zelfs tijd over om webinars te kijken, podcasts te luisteren en trainingen te volgen die al heel lang op mijn lijstje stonden.Ik werk weer aan mijn eigen ontwikkeling en maak tijd voor dingen die ik leuk en belangrijk vind.

Veranderingen

We zijn nu drie weken later en ik heb een aantal veranderingen opgemerkt. Ook kwam ik onderstaande quote tegen en dat wordt absoluut mijn nieuwe levensmotto:

Where your focus goes, energy flows

Het grote verschil zit waarschijnlijk in het feit dat ik heb besloten om mezelf serieus te gaan nemen en bewust tijd in te plannen voor mijn blog en werkzaamheden, want het is niet alleen maar werk, ik krijg er ook energie van. Ik ben dol op schrijven en creëren, maar ik gaf mezelf echt te weinig tijd om ermee aan de slag te gaan. Dat maakte me ook somber, want ik had het gevoel dat iedereen van alles mocht doen, behalve ik. Dat heb ik nu achter me gelaten. Ik mag mijn eigen ruimte innemen en ik mag tijd maken om dingen te doen. Dat heeft niets te maken met anderen, maar alles met mijn eigen mindset. Is dat puur veranderd door het wisselen van planner? Misschien niet, maar het heeft er zeker aan bijgedragen.

 

Ps. Hebben jullie de winactie al gezien op mijn Instagram? Hier kun je deze planner ook winnen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.