Aan het begin dit jaar kreeg ik mijn eerste Fitbit Charge. Ik koos toen voor de Charge zonder hartslagmeter. Niet omdat ik die andere niet wilde, maar omdat die veel duurder was. Ik wilde eerst eens zien dat ik deze activiteiten tracker ook echt zou gaan gebruiken.
Inmiddels zijn we elf maanden verder. Ik heb mijn Fitbit in principe elke dag om en haal bijna elke dag mijn dagelijkse goals. Het is fijn om bij te houden hoeveel ik gelopen heb en daarnaast gebruik ik mijn Fitbit ook nog eens als horloge. Helaas ging het bandje van mijn zwarte Fitbit Charge na een tijdje kapot. Ik liep er nog wel mee door, maar toen hij ook raar ging doen met het tellen van de stappen, werd het toch tijd om hem te laten repareren. Ik stuurde een mailtje naar Wehkamp, want daar had ik hem gekocht. Ik mocht hem opsturen voor reparatie.
Dat werd een langdurig verhaal, want het pakketje raakte zoek en niemand kon het nog vinden. Toen hij twee weken later eindelijk op de goede afdeling was aangekomen, wisten ze al snel dat ze hem niet konden repareren. Ik kreeg mijn geld terug, zodat ik een nieuwe kon bestellen. Helaas was de Fitbit die ik eerst had niet meer te bestellen. Er waren inmiddels zoveel nieuwe modellen bijgekomen, dat de oude niet meer in het assortiment zat. Dat was jammer, want ik was er in principe wel tevreden over. De Fitbit Charge HR was wel te bestellen. Dit is de versie mét de hartslagmeter. Nu ik wist dat ik hem elke dag draag, vond ik het ook niet erg om een klein beetje bij te leggen voor een betere versie.
Afgelopen maandag kwam het pakketje met mijn nieuwe Fitbit binnen. Ik was echt zo blij als een kind. Eindelijk kon ik weer echt stappen gaan zetten! Die had ik natuurlijk tijdens die andere weken ook wel gezet, maar ik had geen flauw idee hoeveel stappen dat waren. Nu hoop ik alleen wel dat deze wat langer mee gaat dan de vorige.
Geef een reactie