Een weekend zonder kinderen

geplaatst in: Reizen & Vakantie, Uitjes en Evenementen | 2

Vorige maand werd ik 36 en ik had een duidelijke wens. Ik wilde graag een nachtje weg zonder de kinderen. Kortom, ik vroeg om een bijdrage voor een hotel voor mijn verjaardag, maar ik hoopte ook dat de opa’s en oma’s op wilden passen. Dat wilden ze gelukkig wel. Na een beetje plannen, bleek het Valentijnsweekend de eerste mogelijkheid voor ons allemaal. De kinderen mochten van vrijdag tot en met zondag naar opa en oma toe en wij konden dus zelf plannen maken. We boekten één nachtje weg met alles erop en eraan en de vrijdag zouden we later nog wel invullen.

Valentijnsdag

Op vrijdag brachten we Espen naar mijn schoonouders en na school werd Marcel opgehaald door mijn vader. Wij kozen ervoor om naar de bioscoop te gaan, omdat we we Birds of Prey (and the emancipation of one Harley Quinn) nog niet gezien hadden. We kozen voor de middagvoorstelling, omdat ik bang was dat ik om 21.40 in slaap zou vallen. Het was een super toffe film en Harley Quinn is echt een tof personage. iI ben blij dat ik hem in de bios heb gezien, want de actie scenes komen natuurlijk het beste tot zijn recht op een groot scherm. De rest van de dag deden we rustig aan. We haalden soep uit de vriezer en keken oude afleveringen van NCIS op tv.

Op weg naar Assen

Zaterdagmorgen sliepen we uit. Dat was lang geleden! Daarna pakten we rustig een koffertje in en konden we op weg naar Assen. We hadden een kamer geboekt in het van der Valk hotel in Assen. Rond 2 uur kwamen we aan in het hotel en daar legden we onze spullen op de kamer. Het was een prachtige kamer met een fijn bed. Ik vond de tekst op de muur ook leuk.

We bleven niet lang op onze kamer, maar stapten weer in de auto en gingen de binnenstad van Assen eens verkennen. Er was markt in de stad en we zagen veel gezellige cafés, maar eerst deden we wat we altijd doen als we op een nieuwe plek komen. We openden de Ingress scanner. Toevallig was er weer een evenement gaande, dus dat was een goede reden om een wandeling door de stad te maken en te spelen. Ik was dan wel met mijn telefoon bezig, maar dat betekent niet dat ik niets meer zie van de omgeving. Zo zag ik bijvoorbeeld deze mooie engeltjes op een gevel. Ook stonden er bizar veel krokussen in bloei, een mooi gezicht.

Na onze wandeling in de stad hadden we nog een uurtje om bij te komen voordat we gingen eten in het restaurant. Onze hotelkamer had een grote badkamer met een tweepersoons whirlpool en een regendouche. Ik besloot om in bad te gaan. Daarna heb ik nog even lekker op het bed liggen lezen. Ik kan extra genieten van zulke uurtjes, want ze komen niet vaak voor. Thuis is er altijd wel iets te doen.

Het hotel heeft op zaterdag een Live Cooking buffet in het restaurant. Ik wist van tevoren niet helemaal wat ik me er bij voor moest stellen, maar het deed ons een beetje denken aan een wokrestaurant. Er werden allerlei gerechten gemaakt om uit te kiezen. Zo kon je als voorgerecht kiezen tussen een visgerechtje, meloen met ham, carpaccio of een garnalencocktail (of allemaal als je dat lekker vindt) en daarnaast was er sushi, oosterse (bij)gerechten, gegrilde stukken vlees en vis, maar ook een wok, patat en eindeloos veel toetjes. Ik heb echt heerlijk gegeten, maar het hoogtepunt vond ik toch wel de garnalen met knoflook.

Na het eten hebben we nog een drankje gedaan in de hotelbar. We hadden vouchers gekregen voor een gratis drankje, maar we zijn nog wat langer blijven zitten, want het was gezellig. We hadden een fijne avond en om het af te sluiten hebben we nog heerlijk tv gekeken vanuit ons fijne, zachte bed. Dat is iets wat we thuis niet kunnen, want we hebben geen tv op de slaapkamer (en die wil ik ook niet, want ik wil gewoon op tijd slapen.)

Zondagmorgen was ik vroeger wakker dan ik had gewild, maar aangezien we toch al wakker waren, zijn we maar gaan ontbijten. Hotel ontbijtjes zijn fijn. Je kunt lekker genieten van sapjes en allerlei soorten eten, maar je hoeft niet zelf te koken. (Misschien maar goed dat we dit niet te vaak doen, want het is nou niet echt goed voor de lijn.) Na het ontbijt konden we het rustig aan doen voordat we gingen inpakken. Op weg naar huis hadden we nog een korte tussenstop. Pel wilde namelijk een kijkje nemen bij het circuit van Assen. Er was niets spannends gaan, maar er reden wel auto’s op de baan. Nu er geen evenement was, kon je heel dichtbij komen om te kijken. Dat was best gaaf.

De terugreis was stormachtig. Het was wel droog, maar de wind trok behoorlijk aan het stuur. Ik was blij toen we weer thuis waren. En ook wel blij om de kinderen weer te zien. We hadden geen zin meer om te koken, dus we sloten het weekend af met broodjes knakworst. Dat vonden Marcel en Espen helemaal niet erg.