Maandoverzicht juli 2021

geplaatst in: Maandoverzicht | 0

De vakantie is begonnen en dat merken we hier aan van alles. Zo staat mijn computer voornamelijk uit en zijn we veel op pad om dingen samen te doen. Natuurlijk hebben we in juli ook van alles gedaan en daar heb ik veel leuke foto’s bij gemaakt.

Al sinds we in Vleuten wonen, wil Pel graag een keer naar het Italië evenement bij Kasteel de Haar. Het was er nog nooit van gekomen. Dit jaar ging het weer door. Op de website werd beloofd dat je er goed afstand zou kunnen houden en dus besloten we te gaan. Wat was dat wennen! Zoveel mensen bij elkaar. Ik was behoorlijk ‘overwhelmed’ in eerste instantie. Het evenement was goed geregeld en er waren duidelijke looproutes, maar omdat je de route meerdere keren mocht lopen, vond ik het toch nog best wel druk. Desondanks hadden we een leuke middag daar samen met Espen. We kochten heerlijke wijn, olijfolie en nog wat spulletjes. Ook hebben we een lekker Italiaans ijsje gehaald en een lekker drankje. Espen vond vooral de dansers leuk.

Na de zomervakantie mag Marcel over naar groep 3. Voor de vakantie mocht hij nog een ochtendje wennen met zijn nieuwe klas. Dat was een succes. Hij vond het erg gezellig. Zo bracht ik dus voor het laatst mijn kleuter naar school. Dat was wel even een momentje.

We zijn in de vakantie alweer een aantal keer naar de Geertjes Hoeve geweest. Het blijft leuk voor de jongens om de geitjes te knuffelen en melk te geven, maar ook de speeltuin en strobaan zijn nog steeds een hit. We namen ook één van de buurjongens een keer mee en ook die is nu fan.

In het eerste weekend van de zomervakantie ging ik een nachtje weg met Pel om nog even samen op te laden. We boekten een hotel in Spijkenisse en bezochten daarnaast nog wat andere plekken in Zuid-Holland, zoals Kinderdijk en het strand van Rockanje. Het was fijn om er even samen op uit te gaan en uitgebreid te kunnen lunchen en dineren zonder stress.

In juli kreeg ik ook mijn tweede vaccinatie. Na de eerste prik, was ik goed ziek, dus ik zag er wel een beetje tegenop. Deze keer was ik eigenlijk vooral moe de dagen erna en een beetje hangerig. Ik was blij dat ik nu geen hoofdpijn had en dat het meeviel.

We gaan deze vakantie niet echt weg, maar elke dag thuisblijven is natuurlijk ook niet leuk. We hadden al een jaarabonnement van Artis, maar daarnaast hebben we nu ook Museumkaarten aangeschaft. Toen Pel een week vakantie had, zijn we er dus lekker veel op uit geweest met één of twee kinderen tegelijk. De eerste plekken die we bezochten waren PIT in Almere en het Muiderslot. Hier waren we met z’n vieren naar toe. Ik krijg het vaak niet voor elkaar om de jongens samen op de foto te krijgen, maar hier lukte het wel. Dat is dan extra bijzonder.

Op de bso dag van Marcel, namen we Espen mee naar het Mariniersmuseum in Rotterdam. Dit is een vrij klein museum, met drie verdiepingen, maar Espen vond het er echt fantastisch. We moesten de eerste verdieping overslaan, want de echte Mariniers experience is pas geschikt voor kinderen vanaf 8 jaar. Verder vond Espen het gewoon leuk om op zijn manier op de stormbaan te klauteren en om in de voertuigen te mogen zitten. Meer heeft hij ook niet nodig.

Kasteel de Haar ligt vlakbij Vleuten en hier zijn we dus binnen een paar minuutjes. We zijn hier dan ook alweer een aantal keer geweest sinds we de Museumkaart hebben. Het kasteel zelf ben ik nog niet in geweest, maar het is al heel fijn om door te kasteeltuin te wandelen. Deze keer hadden ze ook een boekje met een speurtocht en veel informatie voor de kinderen, dus dat was extra leuk.

Met Marcel bezochten we het Aviodrome in Lelystad. Daar begon ons uitje met de film Sky Mania, waarin je in 20 minuten wordt meegenomen in de fantasie van een jongetje en een meisje die alles weten over de geschiedenis van de luchtvaart. Heel tof. Daarna hebben we de rest van het museum bekeken. We hebben nog nooit gevlogen met de jongens, dus dat we nu in een Boeing 747 konden kijken, was wel indrukwekkend. De expositie de geschiedenis vond Marcel een beetje te saai en te lang duren, maar de vliegtuigen zelf vond hij wel erg mooi. We sloten de ochtend af met iets lekkers en Marcel heeft nog even in de speeltuin gespeeld voor we weer gingen rijden. Het was best fijn om met beide jongens even wat één op één tijd te hebben. Zeker in een museum merkten we dat ze allebei op een heel ander tempo willen kijken en ontdekken.

Er kwam ook gezinsuitbreiding. Pel en ik wilden al een tijdje konijnen en we hebben eindelijk ruimte gemaakt achter in de tuin. Er staat nu een konijnenhok met een ren, zodat ze alle ruimte hebben. Het plan is om in de toekomst een grotere ren te bouwen, waar wij zelf ook in kunnen staan, maar voor nu werkt dit prima. Onze nieuwe bewoners heten Wanda (links) en Loki. Ze zijn echt superschattig en inmiddels laten ze zich ook al lekker aaien. Hopelijk blijft dat zo.

En dan gaan we alweer door met augustus, de maand waarin Marcel 6 wordt. We hebben nog wat uitjes in gedachte voor de rest van de vakantie, dus hopelijk kunnen we deze allemaal van ons lijstje afstrepen.